dissabte, 22 de novembre del 2014

"Optimismo para periodistas"


ANDREU
Si sempre he volgut treballar de periodista és perquè m’agrada investigar i fer conèixer a la gent coses que poden passar per alt. De fet, desitjaria treballar fent investigació en profunditat, on la immediatesa no fos important, o com a corresponsal internacional i preferentment a Londres, d’un mitjà escrit. M’interessa la informació local, sobretot informar de política, transport públic, infraestructures, arquitectura o ecologia. El periodisme, com la democràcia, es fa des de les bases i amb vocació de servei públic.


No obstant, és naïf pensar que tot són flors i violes. El més factible és acabar treballant en un gabinet de comunicació, però si això és així, igualment tiraré endavant altres projectes més propis del periodisme: col·laborar en mitjans alternatius d’Internet, de nínxol o publicant entrades al meu blog.

PAU
A mi d'aquí 10 anys m'agradaria estar treballant de periodista esportiu, ja sigui en la secció d'esports d'un mitjà d'informació general, o en un mitjà únicament esportiu, però fos on fos, el mitjà hauria de donar especial importància a l'àmbit poliesportiu, en el que realment m'agradaria treballar. Presenciar i cobrir les finals de l'NBA o la natació i/o atletisme d'uns Jocs Olímpics, per posar dos exemples, em faria especial il·lusió.


Pel que fa a com crec que serà, no veig impossible aconseguir el meu somni, però veig més possible no aconseguir-lo. Veig més factible treballar en gabinets de comunicació, que no m’incomodaria si fossin de l’àmbit esportiu (el del FC Barcelona, el del COE...). Tampoc descartaria estar treballant en la secció d’internacional d’un mitjà. Sigui com sigui, diuen que els somnis hi són per complir-los. Endavant.

DANIEL
A mi, particularment, m’agradaria treballar com a corresponsal local per a un mitjà de comunicació estranger, bé sigui des de Barcelona mateix o des de Madrid. Més concretament, preferiria treballar en algun mitjà que tingués com a pilars fonamentals l’anàlisi geopolítica i el periodisme d’investigació. Tot i això, un somni meu seria tenir un programa de ràdio o televisió propi, de periodisme d’investigació a l’estil de Salvados o amb un toc d’humor com l’infoteniment d’El Intermedio. Però sempre des d’una anàlisi política i fent investigació, en major o menor grau.


Pel que fa a com veig la meva situació d’aquí 10 anys a la realitat, crec que és fàcil acabar treballant en un gabinet de premsa d’alguna empresa o institució. Això, si l’empresa o institució tinguessin un caràcter humà (estil una ONG, una fundació…) tampoc em desagradaria del tot.

JAVI
Respecte a com m'agradaria que fos la meva situació professional en 10 anys, desitjaria treballar en l'àrea esportiva de mitjans de comunicació que apostin fortament per l'esport i per un periodisme esportiu de qualitat. Mitjans com Canal+ o Gol TV, o programes com Hat-trick Total (Esport3) serien llocs on m'agradaria veure'm. Un somni personal, concretament, seria cobrir per a un mitjà com a enviat especial un gran esdeveniment com els Jocs Olímpics, un Mundial de Futbol o una Eurocopa.

Quant a com crec que serà realment, veig factible aconseguir el meu propòsit de treballar com a periodista esportiu ja que dia rere dia consumeixo esport i crec tenir coses a aportar. I pel que fa al mitjà concret s'haurà de veure com està d’aquí deu anys el panorama, però veig factible també la possibilitat de treballar a un dels mitjans que he citat. Optimisme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada